נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לקנות מטילי זהב במחיר הטוב ביותר

מטילי זהב

השקעה בזהב נחשבת לאחת ההשקעות הבטוחות והיציבות ביותר לאורך זמן. עם זאת, קנייה נבונה של מטילי זהב דורשת הבנה בסיסית של השוק ומודעות למחירים המשתנים. כדי למצוא את העסקה הטובה ביותר על מטילי זהב, חשוב להקדיש זמן למחקר ולהשוואת מחירים בין ספקים שונים.

 

קביעת התקציב

הצעד הראשון הוא לקבוע מהו תקציב ההשקעה בזהב. מטילי זהב מגיעים במשקלים שונים החל מגרם בודד ועד קילוגרמים בודדים. ככל שהמטיל כבד יותר, כך מחירו גבוה יותר. יש לקבוע סכום כסף שאותו מוכנים להשקיע ואז יש לתרגם אותו למשקל המטילים שאפשר לרכוש.

קביעת התקציב

בחירת סוג המטיל

מטילי זהב מגיעים בדרגות טוהר שונות של המתכת. הנפוץ ביותר הוא זהב בטוהר של 24 קרט (99.99% זהב טהור). טוהר נמוך יותר פירושו שיעור גבוה יותר של מתכות אחרות במטיל. אם מדובר בהשקעה לטווח ארוך מומלץ לבחור מטילים בטוהר 24 קרט. מטילים טהורים פחות הם גם פחות יציבים בערכם לאורך זמן.

 

בחירת המשקל האידיאלי

סוג נפוץ של מטילי זהב הוא במשקלים סטנדרטיים של 1 אונקיה או חצי אונקיה, רבע אונקיה ועשירית אונקיה. מטילים כבדים יותר נוחים יותר לאחסון ולמכירה בעתיד, אך גם יקרים יותר. מטילים קלים יותר מאפשרים גמישות רכישה גדולה יותר באותו תקציב. מומלץ לשקול גם על אפשרות של רכישת מטבעות זהב קטנים.

 

השוואת מחירים בין ספקים

הבדלי המחירים בין ספקי מטילי זהב יכולים להגיע עד כ-10%. יש לחפש הצעות בחנויות פיזיות, אתרי אינטרנט, במודעות ועוד. מומלץ להשוות מחיר לגרם בין האפשרויות השונות כדי למצוא את העסקה הטובה ביותר.

 

בדיקת מהימנות הספק

חשוב לוודא שהספק שנבחר מהימן ובעל מוניטין חיובי. חשוב לבדוק ביקורות ומשובים באינטרנט. כדאי לרכוש מחנויות תכשיטים מוכרות או ספקים עם תעודות הסמכה רשמיות. שירות לקוחות זמין ונעים הוא אינדיקציה טובה.

 

תעודת אחריות ואישור מקוריות

על כל מטיל זהב איכותי להגיע עם תעודת אחריות המפרטת את טוהר הזהב ומשקל המטיל. יש לוודא שתעודה מסוג זה התקבלה ונרשמה. כמו כן יש לבקש גם אישור מקוריות מהיצרן או מהספק. מסמכים אלה חיוניים אם רוצים למכור את המטיל בעתיד.

 

ביטוח המטילים

יש לשקול לבטח את המטילים למקרה גניבה או נזק. ביטוח יכול להקנות שקט נפשי ובטחון שההשקעה מוגנת. מומלץ לבדוק עם חברת הביטוח את אפשרויות הכיסוי לפריטי ערך כגון מטילי זהב.

ביטוח מטיל

אחסון המטילים באופן בטוח

לאחר הרכישה, מטילי הזהב צריכים להיות מאוחסנים בכספת או במיקום מאובטח אחר . אסור להשאיר מטילים בבית ללא השגחה. בנקים מסוימים מציעים השכרת כספות לאחסון פריטי ערך. יש לשקול אפשרות זו אם אין כספת פרטית.

 

מכירת המטילים ברווח

במידה והמחיר לגרם בשוק עולה מעבר לרכישה המקורית, ניתן למכור את המטילים ברווח יפה. כדאי לחפש הצעות שכוללות מחיר גבוה יותר לגרם מזה ששולם. יש לוודא גם שהספק מהימן עם אישורים מתאימים.

מטילי זהב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי