נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לטפל בקעקוע כך שיישמר לאורך זמן?

גב

הקעקוע שבחרתם הולך להישאר אתכם לאורך זמן, למעשה כנראה לאורך כל החיים.

לכן חשוב לתת לו טיפול נאות כך שיישמר במצב טוב ולא ייפגם עם השנים.

במאמר הבא נדרש לעניין זה ונסביר איך מטפלים בקעקועים כך שיישמרו עם הזמן.

 

הטיפול מתחיל בסטודיו

טיפול בקעקוע מתחיל כבר בבחירת הסטודיו אליו הולכים. עשיית קעקוע היא למעשה סוג של עשיית פצע בגוף – התהליך הרי כולל מחט דקה וארוכה שנכנסת מתחת לגוף. לכן יש להתייחס אל אזור הקעקוע כמקום סטרילי הדורש ניקיון ועדינות, ואת המקעקע יש להחשיב כאדם המבצע הליך רפואי לכל דבר ועניין, גם אם הדגש הוא בעיקר אמנותי. לכן חובה לבחור בסטודיו איכותי ומקצועי אשר מחזיק באישור מתאים לעבודה ממשרד הבריאות. עשיית קעקוע אינה דבר שכדאי לעשות כלאחר יד במקומות שאתם לא סומכים עליהם. חשוב להבהיר שזאת ממש לא בושה לשאול על התהליכים הסטריליים המבוצעים בסטודיו ולוודא שדרך העבודה אכן נעשית כראוי ובדגש על ניקיון בתהליך. מומלץ לשאול כיצד מחוטאים הכלים שאינם חד פעמיים בתהליך הקעקוע, וכיצד עובדי הסטודיו מחטאים את עצמם.

 

דואגים לתקופה הקריטית

הימים הראשונים שלאחר הקעקוע הם התקופה הקריטית להחלמה ולכן בהם מונח הדגש החשוב ביותר על אופן הטיפול. בסיום עשיית הקעקוע, המקעקע ימרח על אזור הדיו משחת בפנטן ויכסה את המקום המצויר בניילון נצמד. חשוב לחזור על פעולה זאת גם באופן עצמאי, כשלוש פעמים ביום במהלך הימים הראשונים לקעקוע. לפני מריחת המשחה יש לשטוף את האזור המקועקע במים חמים (אך לא חמים מדי) ולסבן עם סבון עדין תוך הקפדה על תנועות עדינות. מדובר באזור רגיש מאוד בהתחלה ולכן חשובה השמירה על פעולות עדינות ומדויקות. אלו יעזרו לכם לשמור על הקעקוע, על צורתו ועל צבעיו, לאורך זמן. לכן גם חשוב לא לחשוף ישר את הקעקוע לעולם, אלא לתת לו זמן "להתאקלם" על הגוף שלכם ולא למשל  להסיר את הניילון מיד.

 

חכמים בשמש

השמש כידוע עשויה להיות הרסנית לעור הגוף, ולכן חשוב להתמרח בקרם הגנה בכל מקרה של חשיפה אליה. עובדה זאת נכונה על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקעקועים, שגם הם רגישים מאוד לאור השמש. על מנת למנוע דהייה של הצבעים ושמירה על הקעקוע לאורך זמן חשוב מאוד להקפיד על התמרחות איכותית ומקיפה כאשר יש סכנת חשיפה לשמש. בנוסף חשוב לבחור בקרם הגנה עם מקדם גבוה יחסית שישמור על האזור בצורה המיטבית. כמובן שאזורים שונים בגוף נבדלים זה מזה במידת החשיפה שלהם לשמש, ולכן המקועקע צריך להפעיל שיקול דעת ולהבין מה הם האזורים היותר "מועדים לפורענות" ולהתנהג עם הקעקועים בהתאם (קעקוע על היד יהיה למשל חשוף כנראה יותר לשמש לעומת קעקוע על הבטן, וכדומה).

 

 

אישה מציירת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על