נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להתכונן לבדיקת קולפוסקופיה

רופאה מקצועית

אם רופאת הנשים שלך מצאה ממצאים חשודים בצוואר הרחם שלך או שהיא עשתה לך בדיקת PAP והתוצאה לא יצאה תקינה, ניתן להבין מדוע היא שולחת אותך לעשות בדיקת קולפוסקופיה. במה דברים אמורים? עד כמה זה כואב והאם את נדרשת לעבור הכנה מראש? כל התשובות במאמר שלפנייך.

 

איך מצבעת הבדיקה?

כאשר מדברים על בדיקת קולפוסקופיה למעשה מדברים על בדיקה שעונה גם לשם: שקיפות צוואר הרחם והיא סוג של בדיקה אבחנתית. המטרה היא לאבחן את צוואר הרחם, הנרתיק ואיבר המין הנשי, והכול על ידי תצוגה מוגדלת של האזור אשר מאפשרת לרופאה המומחית להבין במה דברים אמורים. הבדיקה מתבצעת בפועל על ידי מיקרוסקופ חיצוני שמצליח להגדיל את תצוגת האזור פי 60, מה שמאפשר הבנה ברורה יותר של המצב. כמו כן, הבדיקה כוללת שימוש ביוד ובחומצה אצטית שבפועל מאפשרים את האבחנה בממצאים חריגים ונגעים.

 

מה עלייך לעשות לפני הבדיקה?

בניגוד להרבה סוגים אחרים של בדיקות פולשניות, כאשר מדברים על בדיקה כמו קולפוסקופיה מדברים על בדיקה שלא דורשת הכנה מראש. אומנם רצוי כמובן לא לעשות את הבדיקה בזמן הווסת, אך מעבר לכך אין שום הכנות שאת צריכה לדעת עליהן. מצד שני, מבחינה רגשית ונפשית רצוי שתעברי עם עצמך הכנה, כלומר, עלייך להבין לאיזו בדיקה את הולכת. אין אף אישה שתתנדב לעבור חוויה כזאת שכן מדובר על בדיקה פולשנית ביותר ויש בה לעיתים גם כאב. מצד שני, זו בדיקה שאין בה סיכונים מיוחדים וכאשר רופאת הנשים שלך קובעת שהיא נחוצה, כנראה שבאמת לא כדאי יהיה לוותר עליה. ככל שתצליחי להישאר רגועה ונינוחה יותר כך הבדיקה תסתיים מהר יותר ותוצאותיה יהיו יותר אמינות.

 

איפה כדאי לעבור את הבדיקה?

אם רופאת הנשים שלך בעצמה לא תוכל לעשות את הבדיקה, טבעי שתחפשי מרכז רפואי טוב ומומלץ שאליו תרצי לפנות. יש מגוון רחב של מקומות כאלה בארץ ולכן נשאלת השאלה: איך תבחרי מקום מוביל? ההמלצה שלנו היא לבדוק מה חושבות על העניין הזה נשים אחרות, כלומר נשים שכבר עברו את הבדיקה הזאת בעבר. תוכלי ללמוד מתוך הניסיון שלהן ולבחור בצורה כזאת מרכז רפואי שתצאי מרוצה מהחוויה בו. אומנם בחירת המרכז הרפואי הטוב ביותר לא תשפיע על תוצאות הבדיקה, אך מצד שני, היא כן תשפיע על החוויה כולה. לכן, גם אם בחירת מרכזת רפואי פרטי תוביל לכך שהבדיקה תעלה לך יותר כסף, יש מקרים שבהם זה בהחלט מומלץ. אם את לא מרגישה בנוח לדבר על העניין הזה עם חברות טובות ולבקש מהן המלצות, האינטרנט תמיד יוכל לעזור לך. אין היום נושא שאי אפשר למצוא לגביו המלצות אונליין, כולל בדיקת קולפוסקופיה, אז למה שלא תבדקי את העניין לעומק כבר עכשיו כדי לבחור את המקום הנכון עבורך לביצוע הבדיקה?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על