נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה ציוד צריך במעבדות?

מעבדות

אחד האתגרים הכי גדולים בהקמה של מעבדה הוא בחירת הציוד עבורה. מלבד הציוד הרגיל שאנחנו צריכים שיהיה בכל חלל עבודה, במעבדה יש דברים נוספים שחשוב שיהיו כדי שנוכל לבצע בה את הניסויים הרצויים. אנחנו כאן כדי לספר לכם על כל הציוד שתצטרכו שיהיה לכם במעבדה, כדי שהעבודה שלכם תוכל להתנהל בצורה בטוחה ללא תקלות בלתי צפויות.

 

רכישת ציוד למעבדות

לפני שנתחיל לדבר על ציוד למעבדות, חשוב להבין איפה רוכשים ציוד כזה. את הציוד שקשור לעבודת המעבדה עצמה ברור לכולנו שיש לרכוש רק במקום שמתמחה בתחום, אולם חשוב להבין שגם לגבי הריהוט של המעבדה, אי אפשר לקנות אותו בסתם חנות רהיטים. כל הציוד של המעבדה, גם ציוד שלכאורה אינו ייחודי לה צריך להגיע ממקום שמתחה בייצור של ציוד למעבדות.

ציוד מעבדה

ציוד בטיחות

הסוג הראשון של הציוד שעליו נדבר הוא ציוד שקשור לבטיחות של המעבדה. בהקשר הזה חשוב להזכיר את המנדפים השונים, פריט חובה בכל מעבדה שבה נעשים ניסויים בחומרים כימיים או ביולוגיים שעלולים להזיק לאדם. החשיבות של המנדפים בניקוי חלל המעבדה לאחר ניסוי היא עצומה, וזה הדבר היחיד שיוכל להבטיח לכם שהמעבדה שלכם נקייה מכל חומר מסוכן.

 

עגלות שינוע

במהלך העבודה במעבדה אנחנו צריכים להוביל ציוד רגיש ממקום למקום. הציוד הזה יכול להיות מבחנות עם חומרים מיוחדים, צנצנות שבהם יש תכנים של ניסוי מסוים או מגשים עם תרביות. את הציוד הזה אסור לסחוב בידיים בשום פנים ואופן כדי לא להגיע למצב שבו הוא נופל והתוכן שלו יורד לטמיון. הקפידו לרכוש עגלות שינוע שעליהן תוכלו להוביל את הדברים בתוך המעבדה.

 

רהיטים מתאימים

הריהוט הקלאסי של המעבדה כמו כיסאות ושולחנות גם הוא צריך להגיע ממקום שמתחה בייצור של ציוד למעבדות. השולחנות חייבים להיות כאלה שמוגנים מפני כל רעידה, וניתן לקבע אותם אל הקרקע בצורה חזקה. רצוי שהכיסאות יהיו מספיק גבוהים כדי שתוכלו לעבוד איתם בצורה נוחה ליד שולחנות המעבדה. ארונות האחסון צריכים להיות אטומים כדי למנוע זליגה של חומרים מסוכנים.

 

כלים לעבודה

החלק האחרון של הציוד הוא הכלים שבהם נעשה שימוש יומיומי במעבדה. בין הכלים הללו אפשר למנות את המבחנות, כלי המדידה, משאבות שונות וכיו"ב. הכלים הללו צריכים להיות איכותיים מספיק כדי שלא תמצאו את עצמכם רוכשים אותם לעיתים קרובות. בנוסף, חשבו מראש מה הכמות שאתם צריכים מהם כדי שתוכלו לקנות הכל בבת אחת.

 

לסיכום

ציוד למעבדה צריך להגיע ממקום שמתמחה בשיווק של ציוד כזה. הסוג הראשון של הציוד הוא זה שנוגע לבטיחות של המעבדה, ועליכם להקפיד עליו יותר מעל שאר הדברים, כין שזה מה שישמור עליכם בעת העבודה במעבדה. גם את שאר הריהוט של המעבדה כמו שולחנות, כיסאות וארונות אחסון יש לקנות במקום מתאים, כדי שהעבודה במעבדה תהיה נוחה.

מעבדות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על