תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים

יתרונות וחסרונות בצום לסירוגין

אם אתם שוחרי בריאות ונוהגים להתעדכן תדיר בשיטות החדשות המבטיחות אורך חיים בריא יותר, וודאי לא פספסתם את השיטה ״צום לסירוגין״.

מדובר בשיטה שכשמה כן היא, דוגלת בפרקי צום ממושכים במהלך היום, בין הארוחות. הרעיון הוא פשוט:

במהלך הצום רמות האינסולין בגוף נמוכות מה שעוזר לו לפרק שומן מהר יותר.

כמובן שכמו לכל דבר בחיים, גם לשיטה זו לצד יתרונותיה הרבים יש גם חסרונות.

אז בואו ננסה להבין – מה הם היתרונות והחסרונות בצום לסירוגין?

 

יתרונות

צום לסירוגין הופך את היום שלך לפשוט יותר

כמה נח לאכול ארוחה אחת ביום. פחות דאגות, פחות הכנות, וחשוב מכך – פחות הכבדה על הגוף. במקום לקום בבוקר ולהיות במרדף מארוחה לארוחה, פשוט תתחילו את היום עם כוס מים וראש שקט. לאחר זמן מה גם תרגישו שהצורך לארוחות תכופות הוא יותר הרגל חברתי מאשר רעב, וכי החשק לאכול כל 3 שעות ילך ויפחת.

 

צום לסירוגין גורם לך לרדת במשקל

אמנם מדובר בשיטה לחיים בריאים שמתמקדת בהרגלים ופחות בירידה במשקל, אבל אי אפשר להתעלם מכך שבפועל הגוף שורף הרבה יותר שומן. מכיוון שהשיטה לא מגבילה את האדם במה לאכול אלא רק במתי לאכול, ניתן ליהנות ממגוון מזונות ועדיין לרדת במשקל.

 

צום לסירוגין עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וסרטן

העניין נמצא עדיין בשלבי מחקר בקרב הקהילה המדעית. אך מהנתונים עד כה עולה כי הצום גורם לניקיון הגוף ולשריפת תאי שומן ״רעים״. הורדת שומן וכולסטרול זה גורם מספר אחת להפחתת הסיכון למחלות לב, סכרת ושאר מרעין בישין. גם בכל הנוגע לסרטן, מחקרים מראים שהשיטה תורמת להפחתת הסיכונים ומעודדת גוף בריא שסביר יותר שיצלח את המחלה. מחקר שנערך על חולי סרטן מצביע על כך שתופעות הלוואי של הכימותרפיה הן חלשות יותר במידה וצמים לפני הטיפול.

 

חסרונות

אתה עלול להרגיש רעב יותר

בואו נהיה כנים, המילה ״צום״ לא בדיוק מעלה קונוטציות חיוביות. הפתעה: אי-אכילה במשך 12 שעות ביממה יכולה לגרום לאנשים מסוימים להרגיש רעב בלתי פוסק שהם לא יוכלו לעמוד בו, במיוחד בתקופת ההסתגלות. בדיוק בגלל זה, יש להשתמש בצום לסירוגין באופן הדרגתי. בהתחלה הצום הוא של 16 שעות בלבד, מה שמאפשר גם לגרגרנים שבינינו לעמוד בכך. בנוסף, כדאי להקפיד שהארוחות יורכבו ממאכלים שמשביעים לטווח ארוך כמו קטניות, ופחות בפחמימות ריקות שמשביעות לטווח הקצר בלבד.

צום עלול לגרום לעייפות

צום ממושך, במיוחד בהתחלה של התהליך, עלול לגרום לתחושה של עייפות וחולשה בגוף. לכן, חשוב קודם כל לערוך בדיקות דם ולוודא שאין לכם אנמיה או כל מחסור אחר שיגרום לכם להתעייף בזמן הצום. בנוסף, חשוב גם להקשיב לגוף ולתת לו את המנוחה שהוא זקוק לה. עייפות היא לא דבר רע אם היא מתרחשת רק בהתחלה. זה טבעי. גופנו התרגל להיות מתומרץ בסוכרים וקפאין במהלך כל היום וכעת הוא צריך להתנקות וללמוד להיות ערני ללא תמריצים.

 

מד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram