תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים

איך מתרגלים מיינדפולנס – למה זה חשוב?

מיינדפולנס – (קשיבות, mindfulness) הוא מושג שבטח שמעתם עליו במגוון תחומים שונים בחיים. המרכיב העיקרי של תרגול המיינדפולנס הוא תשומת הלב להקשבה, התרגול יכול להיות במספר צורות ולמספר מטרות שונות, מדוע התרגול חשוב ואיך ניתן לתרגל?

 

איך לומדים מיינדפולנס?

קורס מיינדפולנס MBSR מתאים לכל מי שרוצה לשפר את איכות חייו ולהתגבר דרך התודעה על קשיים שנובעים מחיים אינטנסיביים, חוסר שקט, כאבים כרוניים פיזיים או נפשיים או פשוט אם אתם מרגישים שלעיתים קרובות אתם הולכים לישון בלילה עם מועקה וגם מתעוררים איתה בבוקר והייתם רוצים לעזור לעצמכם להרגיש קלילים ונינוחים יותר בפעולות הבסיסיות האתגרים שמלווים את כולנו בחיי היומיום.

 

למה התרגול הוא חשוב?

כפי שצוין מקודם המרכיב הראשון בתרגול הוא תשומת לב – למעשה רובנו מתנהלים בשגרה על ידי מנגנון המזכיר את הטייס האוטומטי, שגרת החיים וההרגלים שאנו מסגלים לעצמנו מאפשרים או גורמים לנו "לדעת" את סדר הפעולות של כל רגע ויום ואנו מבצעים את כל הפעולות (אפילו בצורה מעולה) מבלי להקדיש מחשבה לרגע. חשבו כמה פעמים הלילה הגיע, היום נגמר ולא זכרתם דבר אחד מהנסיעה בבוקר, את מי ראיתם, מה אכלתם, ושלא נדבר על איזה ריח היה במקומות בהם עברתם כל זה בגלל שאינינו נותנים את תשומת ליבנו לדבר עקב היכולת שלנו לזוז מדבר לדבר מבלי לחשוב, לשקול ולבחון.

 

הכוונה של תשומת הלב

הכוונה תהיה הצעד הבא לאחר ההתמקדות בתשומת הלב. לפתע אנו מגלים שתשומת הלב שלנו קיימת, היא לא נכחדה אך היא מופנת אל הרשתות החברתיות, "מי אמר למי ולמה", הטלוויזיה ועוד הסחות דעת שונות. בתרגול מיינדפולנס נלקחת אחריות על ידי המתרגל להפנות ולהכווין את תשומת הלב שלו למקומות בו הוא בוחר להתמקד, מקומות אלו יכולים להשתנות או להישאר קבועים אך הם בוודאות נבחרים להיות במוקד תשומת הלב.

 

איך מתרגלים?

לתרגול המיינדפולנס יש מגוון כלים לאימון נוכחות קשובה, אחד מהבולטים הם סוג של מדיטציה לתשומת לב רכה ומקבלת, ללא שיפוטיות כמו "אני חייבת להרגע", "אני יודע שזה ממש לא בסדר שזה מעצבן אותי". אלו הם אמירות שמנסות להרגיע אך בעצם שופטות ולא מקבלות את התחושה הנוכחית כפי שהיא, בתרגול אנו מוצאים את התחושה הנוכחית כחשובה ביותר, מתאמנים בלהיות ברגע ולקבל ברכות כל תחושה, אם התחושה שעולה היא שיפוטיות גם אותה ניתן לקבל ברכות ולשחרר לדרכה וככה ברוך הזה מתפנה מקום לשינוים וצמיחה באופן טבעי.

 

מילים אחרונות לסיום

ההתרכזות של התרגול ושל מהות המיינדפולנס הוא הרגע, בעזרת הקשבה לנשימות והתרחשויות נוספות בגוף, רעשים בחוץ, ריחות שונים ניתן לזקק את כוחו של הרגע, הכוח הזה נותן מקום לחמלה לקבלה, תשומת לב לתחושות גם אם הן לא נעימות – קבלתן ושחרורן אל האוויר הפתוח.

ילדה עושה יוגה על גדת הנהר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram