נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עדיף גריל גז או גריל פחמים

פחמים בוערים

לא חסרות הזדמנויות לעשות זאת, אפשר למשל לחזור הביתה אחרי יום עבודה ולפתוח את הגריל להכנת ארוחה טעימה שמשאירה טעם של עוד. לכל אחד דעה משלו לגבי איך לצלות את הבשר בדיוק כמו שהוא אוהב או באיזה סוג גריל להשתמש כדי להשיג תוצאות טובות. אמנם אין דרך נכונה אחת לצלות ולבשל את האוכל שלך, אך ישנם כאלו שיעדיפו גריל גז או גריל פחמים.

בסופו של יום, אם משהו שאתה קונה לא עונה על הצרכים והציפיות שלך, ככל הנראה לא תשתמש בו לאורך זמן. אם אינך משתמש בו, בזבזת את כספך לחינם. אז לפני שאתה ממהר לקנות גריל חדש למפרסת הבית או לחצר, חשוב לדעת מהם היתרונות והחסרונות של כל אופציה ולהחליט מה עדיף עבורך: גריל גז או גריל פחמים .

גריל מקצועי

אז מה עדיף – גריל גז או גריל פחמים ?

יתרונות לשימוש בגריל גז :

  • הזמן – אחד היתרונות הגדולים ביותר של גריל הגז הוא שלא צריך לחכות שהפחם יתפוס את האש. לאנשים רבים זה נראה כיתרון משמעותי על פני השימוש בגריל פחמים. זה נוח, חסכוני בזמן ונורא פשוט – חוזרים הביתה ותוך דקות בודדות אפשר להניח את הבשר על הרשת.
  • הניקיון – נורא קל לנקות גריל גז לאחר השימוש לעומת גריל פחמים המשאיר לכלוך אחריו.
  • חומר הגלם – השימוש בגז פחות מוגבל לעומת השימוש בפחמים. פחמים נגמרים לאחר זמן מסוים וצריכת הגז במהלך הצלייה בגריל גז נמוכה ככה שהגז יכול להספיק להמון זמן.
  • תחליפים ל"טעם הפחם" – רבים מאתנו מעדיפים את טעם הפחם שנדבק בבשר שלנו במהלך הצלייה, דבר זה אינו קורה במהלך צלייה בגריל גז ורבים רואים זאת כחסרון. אך ישנם גרילי גז המגיעים עם אביזרים נוספים כמו מבערי צד או תיבת עשן המעניקים טעם פחמי גם לבשר הנצלה בגריל זה.

דוגמא לגריל גז מומלץ הוא גריל גז Q2200 IL – מבית וובר המוכרת והאהובה על חובבי הגרילים, דגם קומפקטי ונוח לנשיאה.
גודלו של משטח הצלייה 33X45 ס"מ ולה רשת עשויה ברזל יצוק לשמירה על האיכות לאורך שנים. קיימת מערכת ניקוז שומנים לניקוי יסודי של הגריל, מבערי נירוסטה איכותיים לצלייה מקצועית של הבשר. בנוסף לזה, גוף הגריל העשוי מיציקת אלומיניום מאפשר לשמור על החום בחלל הצלייה לקבל תוצאות מדהימות.
צריכת הגז של הQ2200 חסכונית – 8,500 BTU. מחירו – 1,299 ₪ .

יתרונות לשימוש בגריל פחם :

  • המחיר – רוב גרילי הפחם זולים יותר מאשר גרילי הגז .
  • ניידות – גריל הפחם נייד יותר מאשר גריל הגז מכיוון שהוא לא מחובר לצינור הגז הדרוש להפעלתו. ניתן להעביר את גריל הפחם ממקום למקום בקלות וביעילות.
  • הסכנה פחותה – לעומת גריל הפחם, השימוש בגז בגריל הגז עלול ליצור התלקחות לא רצויה במידה ולא עוקבים אחר ההוראות. מצד שני, קשה מאוד לגרום לפחמים להתלקח לכדי סכנה.
  • הטעם הפחמי – למרות שכבר הוזכר לפני, אי אפשר להתעלם לגמרי מהטעם הפחמי שמקבל הבשר הנצלה מעל פחם לוהט. רבים רואים זאת כהעדפה על פני צלייה בגריל גז.

דוגמא לגריל פחם מומלץ הוא WEBER O/T Original 47 -מוצר נוסף מבית וובר. גריל הפחמים שמוגדר כטוב בעולם. שטח צלייה בקוטר 47 ס"מ, נוח ואיכותי לתפעול בעל מערכת מתקדמת לסילוק האפר בסיום השימוש. לגריל קיימת גם מערכת אוורור לשליטה על רמת החום ומכסה לצלייה, בישול ועישון. מחירו של גריל WEBER O/T Original 47 הוא 599 ₪ ומגיע עם 10 שנות אחריות.

אז יש כאלה שכבר החליטו ללכת עם גריל הגז וכאלו שהעדיפו להישאר עם גריל הפחמים המוכר והאהוב. יש כאלו שגם לא החליטו עדיין אך מרשים לעצמם לזגזג בין העדפה אחת לאחרת, וזה בסדר, כל עוד הבשר יוצא טעים וכולם מרוצים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
בדק בית
מה בודקים בבדיקת בדק בית?

בדק בית הוא ההזדמנות האחרונה של הקונה לגלות בעיות בבית לפני הרכישה. וזו הזדמנות עבור המוכר לטפל בבעיות הללו