נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה להיות ישראלי?

חוף בישראל

עכשיו, כשיום העצמאות מחכה ממש מעבר לפינה, כולנו חושבים על השאלה מה זה להיות ישראלי. כמובן שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת, שכן כל אחד מבין את הישראליות שלו בדרך שונה. מצד שני, יש כמה דברים שכן משותפים כמעט לכל העם, כמו השפה, התרבות והאהבה לים, לשמש ולקיץ. ישראל היא מדינה, כמו הרבה מדינות אחרות, שיש לה מאפיינים ברורים, כמו לדוגמא, האופן שבו האנשים כאן מתקשרים אחד עם השני. לא לחינם דבק בישראלים הכינוי "סברס", שכן אכן במבט ראשון רובנו מתנהגים בצורה אגרסיבית, לא נעימה וקוצנית, אך מצד שני, רובנו גם אנשים אוהבים, חמים ועם הרבה יכולת נתינה.

חומוס פלאפל

הפלאפל והברביקיו בארץ

כמובן שיש עוד שני דברים שאי אפשר להתעלם מהם כאשר מנסים לענות על השאלה מה זה להיות ישראלי, והם: פלאפל ועל האש. יש אינספור דרכים להכין פלאפל, עם אינספור סוגים של תיבולים ותוספות, אך מה שמשותף לכל הסגנונות הללו – זה הטיגון, הטעם הנהדר והטריות. אין ישראלי שלא חושב כמה פעמים בשנה על הפלאפל, מי יותר ומי פחות, וחלק מאתנו גם מתפנקים במנה או בחצי-מנה בהזדמנויות שונות. יתרה מכך, לא מעט אנשים גם למדו להכין פלאפל נהדר בבית, בהתאם לטעם האישי שלהם, כך שזה לא מפתיע שהמאכל הלאומי הזה ממשיך להיות בפסגה. בנוסף לפלאפל, כולנו גם אוהבים לעשות על האש, והאמת היא, שלא רק ביום העצמאות. יש מי שמעדיף לצלות בשרים, אחרים אוהבים יותר לצלות ירקות ויש מי שאוהב לעשות על האש עם דגים. לכן טבעי שגם נראה אינספור חנויות שמוכרות מנגלים מסוגים שונים, בין אם מדובר על מנגל שעובד על פחמים ובין אם מדובר על מנגל שעובד על גז. זה נשמע לכם מוכר? מחפשים את הפתרון הנכון עבור יום העצמאות הקרוב? אם כך, כדאי שתחשבו על מנגל חדש שיהיה לכם נוח לעבוד איתו, כי יש היום שכלולים נפלאים בתחום הזה, אז למה שלא תתפנקו במכשיר שיהפוך כל "על האש" לחגיגה נהדרת?

הים והשמש

אי אפשר לדבר על שאלה כמו מה זה להיות ישראלי ולא להתייחס גם לים הנהדר שיש לנו כאן ולשמש שמלטפת אותנו כמעט בכל ימות השנה. אומנם זה נכון שבישראל הרבה פעמים השמש גם ישירה וחזקה מידי, אך מצד שני, היא נהדרת וכולנו אוהבים אותה מאוד. הים, בשנים האחרונות, התפתח והפך למקום בילוי נהדר עם טיילות נהדרות וחדישות בכל הערים, כך שברור מדוע כולנו מבלים שם כמעט בכל ימות השנה. להיות ישראלי זה אומר ליהנות מכל הטוב הזה לצד דיונים אינסופיים על פוליטיקה, על הקשיים ועל רעיונות לסטרט-אפ חדש בכל יום, כי מי לא היה רוצה להיות הישראלי הבא שיעשה אקזיט וירוויח מיליונים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ישראל